fredag 25 mars 2016

Försöker komma igång

Försöker komma igång med löpningen igen. Det går trögt. Efter triathlon förra året och bara lite längdskidträning under vintern och typ mindre än en mil löpning per vecka i snitt sedan november är jag i den sämsta löpformen jag varit i på typ 10 år. Utan att skoja.

Förrförra veckan fick jag ihop knappt fyra mil. Förra veckan knappt fem mil. Sen fick jag första rejäla förkylningen på flera år och fick vila i fem dagar. Idag har jag sprungit igen, fram och tillbaka till jobbet. 4:30-fart dit och 4:40-fart hem. Det är väldigt nära mitt max just nu. 9 km per väg. Var helt slut när jag kom hem.

Hoppas att det tar sig. Det är ju inget mysterium att jag är så dålig. Har ju inte tränat löpning på flera månader. Siktar på att komma i skaplig form till Göteborgsvarvet och försöka matcha förra årets 1:14. Åtta veckor kvar. Tror att jag måste öka träningsmängden väldigt försiktigt. Siktar på att hålla 4-5 mil några veckor till och sen successivt komma upp mot 10 mil.

Ska försöka uppdatera här hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar