söndag 2 mars 2014

Veckosammanfattning v 9

Hej!

Så här har min vecka varit:

Måndag: Springer till och från jobbet, mellanfart, ingen klocka. 18 km.

Tisdag: Som ovan fast på hemvägen en liten extrasväng med lite mer trail. 19 km.

Onsdag: Precis som måndag. 18 km

Torsdag: Som ovan fast bråttom på hemvägen, kroppen svarade bra på den högre farten. 18 km.

Fredag: Cyklade till och från jobbet istället för jag behövde ta hem lite grejer som inte ryms i min löparryggsäck plus att jag tänkte simma på kvällen och jag blir så trött av att springa och jag ville vara lite pigg inför simningen. Simmade på kvällen, ca 2000 meter, tappade räkningen, körde mest 100-ingar med lite olika vila och försökte tänka på hur jag simmar och hur jag borde simma. Höll ca 1:50 per 100-ing.

Lördag: Åkte till Skatås på förmiddagen för att hänga med GFIF:s gemensamma intervallträning. Träffade Olle, Jocke och Jonas där som istället ville köra snabbdistans, ett varv snabbt på åttan och därefter direkt ett varv i typ marathonfart. Olle och Jonas är i superform, orkade bara hänga på dem i 2 km. De sprang åttan på lite under 27 minuter och fortsatte sen direkt med ett varv till på 28 minuter. Jag sprang ett varv på 27:24 vilket är ungefär vad jag brukar göra på vintern. Sen joggade jag ner. Totalt 19 km. Sen tänkte jag att när jag ändå är ute och åker bil kan jag väl lika gärna åka förbi simhallen så jag gjorde det och simmade 1100 meter ganska lugnt.

Söndag: Kollade på Vasaloppet, sen stack jag ut och sprang 5 varv på motionsslingan i Wendelsbergsparken. 5x2,2 km plus dit och hem blir 15 km vilket tog ungefär 70 minuter med en behärskad ansträngningsgrad.

Sammanfattningsvis är jag inte löpmässigt i någon toppform men jag tror att jag kan kapa nån minut på tiden på åttan fram tills Vårtävlingen om två veckor, behöver bara två träningsveckor till på ca 10 mil styck och ett par snabba pass för att komma i 26-minutersform tror jag.

Simningen går väl framåt hoppas jag. Som med allt handlar det väl mest om att nöta så kommer tekniken och flytet av sig själv. Simmat fem pass nu i år.

När det blir lite mer vår tänker jag försöka komma ut på lite lugna långpass på cykeln, åtminstone ett varje helg tänker jag.

Total träningstid: 9 h 40 min

Löpning: 107 km, 7 h 40 min
Simning: 3,1 km, 1 h 10 min
Cykel: 18 km, 50 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar