tisdag 23 juli 2013

Från fjällen

Nu är jag på semester med halva släkten i svenska fjällen. Här finns otroliga möjligheter till vackra löpturer. Idag löpte jag från Ramundberget där vi var på utflykt hem till stugan vi hyr i Tänndalen. Strax över 20 km med så mycket höjdmeter jag kunde hitta på vägen. Blev 740 enligt GPS:en. Fjällöpning är både skonsamt för kroppen och samtidigt hård och bra träning, svårt att inte få upp pulsen även om man joggar aldrig så lugnt uppför ett fjäll. Men det bästa är den mentala biten. Jag tror det var Ultralöparen Rune Larsson som nån gång pratade om mental stretchning. Och lite så känns det att springa här uppe. Lite äventyr, mycket variation och milsvidd utsikt. Eftersom det är semester har jag ingen särskild träningsplan för veckan här (det har jag väl i och för sig aldrig) utan varje dag blir det det som jag har lust till. Har dock scoutat en långrunda på lite över 30 km med ganska mycket höjdmeter som jag hoppas kunna genomföra nån av dagarna här. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar