måndag 1 april 2013

Påsk, vår och fortsatt träning.

Har dubbla känslor inför våren. Längtar efter den, men samtidigt tycker jag att det är jobbigt när det blir ljusare och ljusare. På nåt sätt nästan värre för varje år och varje vår. Men det är en bra tid att springa. Och jag springer gärna snabbare när jag är orolig.

Närmaste tävlingsschemat är nu bokat förresten:

13 april Vällingby halvmarathon
20 april Kungsbackaloppet (också halvmarathon)
27 april Munkastigen Trail Run (43 km typ)

Så det blir tävling tre helger i rad, ser bra ut när jag tänker på det i alla fall. Får se hur det blir.

Löpningen sista veckan har känts ganska bra, 11 mil ungefär blev det, vilodag igår söndag, kände mig ganska abstinent hela dagen igår. Men idag blev det dubbelpass där bägge passen kändes positiva, imorse 9 km tillsammans med dottern på cykel, hon klagade lite men jag tror att hon tyckte det var kul egentligen, fick putta henne i uppförsbackarna. Nyss körde jag 12 km snabbdistans, Skatåsmilen plus dit och hem, ingen klocka men körde på så hårt jag orkade och det kändes hyfsat snabbt i alla fall.

Lycka till med träningen alla!

2 kommentarer:

  1. Vällingby marathon är inställt
    http://www8.idrottonline.se/DuvboIK-Friidrott/Nyheter/NyheterfranDuvboIKFriidrott/VallingbyMarathonHalvMarathonMilenInstallt/

    Alternativ i Stockholmstrakten torde vara dessa 10 km
    http://www.proteamonline.se/customers/content.asp?Id=465&ContentId=58704

    SvaraRadera
  2. haha, vad grym du är. Dessutom en utomordentlig förebild till en snart nybliven pappa.

    SvaraRadera