måndag 19 november 2012

Veckorapport

Tog det lite lugnt i veckan som gick. Sprang ju ändå en mara förra lördagen. Men säsongsvila har jag ju redan haft så det blev bara en lite lugnare träningsvecka. Vilket också var nödvändigt med tanke på en ganska öm högervad som minne från Bromölla. Tränade tisdag, torsdag och lördag, totalt kanske 50 km.

Men nu är det ny vecka och vaden känns bra. Eftersom jag var ledig idag passade jag på att få in ett långpass i dagsljus. Testade min nya vätskerygga av märket Nathan som delfinansierades av ett presentkort jag fick för andraplatsen i Bromölla. Återinvesterade i verksamheten kan man säga. Den var ganska trevlig. Helt enkelt en liten ryggsäck med nästan bara plats för en vätskeblåsa på 2 liter. Inget midjebälte, bara ett bröstbälte men det var så pass bra placerat med remmar som även kunde användas för att komprimera innehållet i ryggan så att den hölls bra på plats, utan att skumpa för mycket.

Jag fyllde blåsan och packade även ner en banan och en macka och en gel och joggade iväg utan plan. Först genom Skatås, sen bort mot Mölndal och en sväng genom Gunneboskogen, sen en bit på Bohusleden och genom mina hemtrakter Pixbo och Mölnlycke och en kort fikapaus, sen ett varv på den extremt kuperade 2 km-slingan bakom Wandelsbergs folkhögskola och sen tillbaka genom Delsjöområdet och Skatås. Hade faktiskt GPS-klockan idag och totalt blev det drygt 32 km i 5:14-snitt. Känns som jag behöver köra den här typen av lugna långpass mer regelbundet för att inte vägga vid 35 km på maran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar