söndag 8 april 2012

Veckorapport igen

Måndag: FM: Till jobbet, stigar, 4-5 km. EM: Hem, stigar, tröskelansträngning typ, ca 70 min, kände mig stark.

Tisdag: FM: Till jobbet, stigar, ca 4 km. EM: Hem, samma väg.

Onsdag: FM: Till jobbet, stigar, ca 5 km. EM: Hem, stigar, ca 10 km, ganska lugnt.

Torsdag: FM: Vila. EM: Intervaller med Olle och lyxkonsulten på GXC-banan (70% grus, 30% gräs), 4x2 km med 300 m joggvila, kände mig inte helt hundra, försökte hänga på Olle första 2, fick sen ta en toalettpaus medan de andra körde tredje, fick sen bryta efter halva fjärde pga magproblem. Totalt kanske 18 km.

Fredag: Ledig och hade tänkt köra 20-25 km distans men efter nån halvkilometer kändes det inte rätt så jag joggade runt lite, improviserade lite löpskolningsövningar och styrkeövningar (lyfte upp stockar för en backe och rullade ner dem). Låg på soffan resten av dagen.

Lördag: GFIF-intervaller. Inte många där. Jag och Olle körde tillsammans, 8,6,4,4,2,2,2 min på mestadels gräs. 75 s vila. Kändes bra.

Söndag: Hann inte med nån träning.

Totalt blev det ca 85 km på veckan. Ska försöka få in det missade långpasset imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar