måndag 12 mars 2012

Veckorapport

Det blev lite utav en återhämtningsvecka. Bara 68 km. Fördelat på 11 (!) pass. Ja, rätt många korta pass. Från dotterns skola till jobbet och sen samma väg tillbaka, 3-4 km per väg. Men det kändes samtidigt som att det behövdes en lite lugnare vecka efter två veckor på 11 respektive 12 mil. Denna mängd var typ normalveckor för mig förut så jag hoppas att det bara är under en uppstartsperiod som det sliter så på kroppen med sådana veckor. För jag tror att den mängden krävs för en bra marathontid.

Inget långpass hanns/orkades med under veckan men väl ett intervallpass, även denna vecka med GFIF-gruppen på lördagsförmiddagen. 3+3+3+3+2+2+4+4+4 minuter med 1 minuts vila. Underlag 50/50 grus/gräs. Tyckte att jag hängde med lite bättre jämfört med förra lördagen. Efter att söndagen passande nog blev vilodag (efter 20 träningsdagar i sträck) skippade jag även transportjoggen till jobbet idag. Men på kvällen var det dags för en all-out farttest igen. Åter på åttan. Gjorde 28:32 för 11 dagar sedan. Hoppades verkligen på att gå under 28 minuter idag. Kollade inte på klockan förrän i mål, gissade på 27:55 men den visade faktiskt 27:35 vilket jag är riktigt nöjd med. Vad jag kommer ihåg har jag inte gjort bättre än 27:30 på träning och det var när jag var i ganska bra form i somras. Så på det viset känns det bra. På lördag är det tävlingspremiär!

5 kommentarer:

  1. Kul läsning. Skall ner i helgen. Kanske kommer och tittar/plåtar :)

    Blir det Pers-milen för dig? Har iaf. plats i bilen om du vill haka.

    SvaraRadera
  2. Ska du inte springa? Du verkar ju vara i kanonform. Pers-milen blir det om jag känner mig något så när pers-mässig. Långpass på söndag annars kanske? Hur tidigt kör du?

    SvaraRadera
  3. Lördag ja, ska bli trevligt att lufta tävlingslinnet igen efter fem månaders hundpass.

    SvaraRadera
  4. Nope! Tyvärr inte i min planering. Däremot ser jag fram emot att få plåta lite :)
    Blir inte riktigt långpass. Har Ett 60min@4:30 + 20min@3:30 om du är intresserad av att haka. Blir nog på Söndag, är inte riktigt säker. Typ start runt 08:00 från Ullevi.

    SvaraRadera
  5. Roligt att du kallar 68 km för en återhämtningsvecka :)
    Men vi har alla våra egna perspektiv på löpningen.

    68 km är en bra vecka för mig.

    SvaraRadera