söndag 14 augusti 2011

Trött avslutning på veckan

Det har varit en vecka med ganska bra träning trots förhållandevis lite mängd. Endast 76 km sprungna, dock 4 kvalitetspass i detta. Började veckan med en vilodag mest för att det inte hanns med någon träning. På tisdagen körde vi långintervaller i kuperad terräng med klubben. 5 x 1800 meter med ca 100 sekunders gångvila. Kroppen kändes då ganska pigg och det flöt bra genom alla 5, snittfart mellan 3:20 och 3:25/km på en ganska backig slinga. På onsdagen blev det transportjogg t/r jobbet, 4+8 km och då kroppen fortfarande kändes pigg körde jag på i bra fart bägge vägarna, snabbaste kilometern på hemvägen klockades på 3:25. I torsdags körde jag med klubben igen och vi körde snabbdistans på milen i Skatås, lite segare i benen nu men lyckades ändå göra den kuperade milen på 35:49 vilket bara är några sekunder från pers. Fredag blev veckans andra vilodag och igår lördag körde jag liknande upplägg som i tisdags fast själv och på en betydligt mer kuperad slinga, 5 x 2,2 km med 1' vila i Wendelsberg i Mölnlycke. Slingan är nästan aldrig platt så jag var helt nöjd med en snitthastighet på 3:45/km. Riktigt bra Lidingöloppsträning alltså och för att kröna veckan hade jag idag tänkt köra långpass i form av tre varv på Skatåsmilen. Kände mig pigg och laddad hela dagen men när jag väl kom ut var det som om all kraft hade runnit ur mig så jag joggade bara ett varv och avslutade med några korta backsprintar. Hade ju kunnat tvinga mig själv att genomföra men idag kändes det rätt att spara på de mentala resurserna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar