tisdag 30 augusti 2011

Livstecken

Jo jag lever och springer. Haft lite bloggsvacka bara. Förra veckan blev väl sådär träningsmässigt - en lättare förkylning plus helgjobb och funkisuppdrag på midnattsloppet gjorde att det bara blev 80 km sprungna, inte nån kvalitet värd namnet heller. Så nu lämnar jag den veckan därhän och blickar framåt.

Lidingöloppet är formcheck inför Frankfurt men ändå lite utav ett fokuslopp som kommer föräras med en liten formtoppning. Knappt fyra veckor kvar till det förstnämnda och nio till det sistnämnda. Eftersom ingen träning blivit som jag planerat denna sommar så tänker jag inte planera nånting nu. Tar en dag i taget träningsmässigt.

Idag blev det transportjogg till jobbet, 8 km dit och 12 km hem. Imorgon blir det förhoppningsvis nåt liknande dit och sen en kortis hem och sen intervallträning med Solvikingarna på kvällen.

Har ju redan justerat ner mitt tidsmål för Frankfurt från sub 2:30 till sub 2:32. Jag är en tråkig realist och kommer nu justera ner målet ytterligare till sub 2:35. Jag har helt enkelt inte lagt ner milen som för mig krävs för att springa vare sig sub 2:30 eller sub 2:32. Skulle gissa att jag är i något bättre grundform än vid samma tid förra året men inte så mycket som krävs för att kapa 8 minuter från en marathontid som när den gjordes kändes som en ganska optimal leverans utifrån potential. På Lidingö kommer jag nog sikta sub 1:55.

Noteringar från Friidrotts-VM:

Isabellah Andersson gjorde en grym prestation i grym konkurrens på ett marathonlopp som bildproducenten valde att välja bort upplösningen av till fördel för försök i nån obskyr arenasport.

Ibrahim Jeilan springer sista varvet på herrarnas 10 000 meter lika snabbt som Moa Hjelmer springer ett varv. Sista kilometern gick på 2:28. Jag tycker att det är så inspirerande att se såna lopp. Jeilan firar genom att säga Allah Akhbar typ 92 gånger - och det kanske han har rätt i.

Faktiskt så tyckte jag det var mer underhållande att se Bolt tjuva ut sig än det hade varit att se honom vinna - det känns så gjort på något vis. Högmod går före fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar