måndag 4 juli 2011

Vecka 26

Lite sommardvala på bloggen. Men jag tränar på ändå. Följer planen ganska bra med ytterligare en liten ökning av mängden denna vecka. 112 km totalt. Faktiskt 12 pass totalt då jag sprang t/r jobbet 4 dagar. Dock ibland endast 5 km så det är väl på gränsen om det kvalar in som träningspass. Sprang ett varv i tröskelfart på åttan i fredags som kändes lätt och snabbt, har dock ingen tid att redovisa eftersom jag körde utan klocka. Klockan har jag faktiskt lämnat hemma flera gånger den här veckan. Det känns riktigt skönt i dessa GPS-tider att strunta i tiden och bara gå efter vad kroppen vill ha just den dagen. På samma tema har jag även övergett att räkna km på mina skor. Det krävdes lite mod att lämna detta trygga rum av siffror och ge sig ut i en föränderlig och obeständig omvärld men jag tror att det var rätt beslut.

Nu ska jag ta ett varv på milen - utan klocka. Trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar