måndag 6 juni 2011

Morgonjogg 04:00

Råkade vända lite på dygnet i helgen. Skulle ta en tupplur vid sjutiden som slutade med att jag vaknade kl 23 och undrade vilken planet jag befann mig på. Gjorde ett försök att somna igen men vid tretiden bestämde jag mig för att det var morgon, det började ju ändå ljusna. Så prick 4:00 stod jag och väntade på att GPS:en skulle hitta satelliter. Körde sen morgonjogg genom stan, 10 km i 4:40-fart. Mötte en del folk på väg hem från en natt på stan. En polisbil stannade även till, vet inte om det var för att jag verkade misstänkt eller om det handlade om nåt annat. Skönt väder var det i alla fall och nästan inga bilar.

Efter lite frukost var planen att köra dagens andra pass Kenya-style, bara ett par timmar senare. Så strax innan 07:00 äntrade jag Vallhamra IP för att köra 15x400 med 1' vila i spikskor och 3000-metersfart. Banan är lite för kort så det är tredjebanan som gäller om man ska ha ett helt 400-varv. Värmde upp med två lugna varv barfota. Körde sen ett 77-varv och ett 71-varv men på tredje varvet fick jag avbryta pga plötslig smärta under stortåns grundled. Katastroftankar om stressfraktur i ett sesamben dök upp. Men smärtan lade sig ganska mycket och jag kunde faktiskt jogga två varv till barfota nästan helt smärtfritt. Under dagen har jag bara haft en liten, liten känning men jag tror inte att det är någon fara. Men jag vet inte om jag vågar ta på mig spikesen igen på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar