lördag 14 maj 2011

Barnkalas-pass

Man får passa på. Idag blev det dubbelpass a la Kenya. Först något som var tänkt som morgonjogg, i och för sig inte före frukost som det väl ska vara om det ska vara riktigt hardcore. Men om man har lite tid tycker jag att det oftast är skönt att få vakna till lite och få i mig ett par koppar kaffe och en macka innan träning. Efter att ha suttit en stund och karvat med brödkniven i sulan på mina Lunaracer drog jag på mig dom och drog ut.

Jag är inte superpedantisk med upplagda planer för vad för träning det ska bli, känns det bra att köra lite snabbare när det var tänkt jogg så passar jag på. Smider medan järnet är varmt så att säga. Imorse hamnade jag ganska direkt i runt 4:00-fart och det kändes som att jag lika gärna kunde köra det som att sänka till planerade 4:30. Planen var annars att köra kvalitet som dagens andra pass. Nu tycker jag i och för sig inte att ~4:00-fart är kvalitetsträning, mer nån slags mellanfart. Men så blev det i alla fall. Drygt 14 km asfaltslöpning ner mot stan och förbi Ullevi och Korsvägen blev det i alla fall.

Dagens andra pass passade jag på att klämma in medan dottern var på barnkalas. Lämnade av ombytt och färdig och drog denna gång upp i skogen istället, nu i Asics DS Racer istället, även dom med delar av sulan bortskuren, men det gjorde jag för länge sen. Blev lite lugnare fart nu, inte alls nån kvalitetsträning, kände mig inte hundra i kroppen, dels hade jag bara ett par timmar tidigare avverkat 14 km i ganska god fart och dels tror jag att jag fått en liten släng av dotterns nya förkylning. 4:25/km slutade det på efter lite fartökning sista biten. 12 km totalt på detta pass.

26 km totalt idag alltså. Vet inte om jag kan få in nåt pass imorgon, om det inte regnar kanske jag kan locka med dottern ut att cykla bredvid för att åtminstone få rasta benen några kilometer. Än så länge på veckan har det bara blivit knappt 70 km. Men planen var ju också att ta en lite lugnare vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar