måndag 18 april 2011

Lunchträning

Tränade på lunchen idag för första gången. Då jag har lite begränsat med lunchtid så gäller det att utnyttja tiden och skära ner på saker som att äta t ex, det får fixas senare och på typ 10 minuter. Hann inte med nån uppvärmning så jag körde igång direkt med vad som var tänkt som 10 km marafart (3:40). Nästan sommarvärme ute mitt på dagen. Det gick snabbare och snabbare och slutade på exakt 10 km på exakt 35:36. Lite snabbare en marafart alltså, snarare halvmarafart eller åtminstone ansträngning därefter eftersom det inte var helt platt. Bra formbesked - att jag inte tappat speciellt mycket på 2 veckors förkylning. Tror det blir en hel del lunchträning framöver, vem behöver 45 minuter för att äta egentligen? Nu tror jag faktiskt att det blir en kort kvällsjogg innan mörkret faller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar