fredag 29 april 2011

Bloggsvacka

Inte så många inlägg sista tiden, har väl hört ihop med att träningen gått sådär. Jag har tränat som vanligt ungefär men kroppen har inte känts hundra sista tiden. Ofokuserad träningsvecka förra veckan när jag var i Rom större delen av veckan och träningen inte direkt kom i första hand. Den här veckan försökte jag komma igång riktigt bra igen och den startade med ett bra pass i FiveFingers, 18 km delvis riktigt backig terräng i 4:10-snitt. Inte riktigt van vid FiveFingers så här tidigt på säsongen så det passet satt rätt bra i underbenen i tisdags då det vankades korta intervaller efter en seg, seg morgonjogg över 9 km. 3x600 med 2' vila, 4x400 med 1,5' vila och 5x200 med 1' vila, ca 3' vila mellan seten. Relativt lång vila och därmed utrymme att trycka på bra redan från början. Underlaget var grus. Jag hängde med Joakim hyfsat på 600-ingarna som gick i ca 2:55/km, sen tappade jag allt mer på 400-ingarna som gick i ca 2:52/km i snitt. 200-ingar är inte riktigt min grej så dom gick bara aningen snabbare. Passet satte sig rejält i benen och jag har fortfarande träningsvärk i massa konstiga muskler. Onsdag, torsdag och idag har jag bara joggat mellan 10 och 14 km per dag men det har varit skitsegt. Idag kändes benen riktigt tunga både till och från jobbet, 7 km vardera väg. Imorgon ska jag springa Lerumsloppet, 10 km med en ganska rejäl uppförsbacke i mitten. Det kan gå hur dåligt som helst att döma av hur kroppen kändes idag. Men jag kanske piggnar till mirakulöst tills dess. Hoppas i alla fall slå min tid från 2008, 36:07. Det är bara planerat som ett träningslopp men det är ju alltid kul att prestera när man hamnar i en resultatlista. Bara 3 veckor kvar till Göteborgsvarvet och 4 till Stockholm marathon och därmed bara plats för två bra träningsveckor innan nedtrappning. Målet på varvet är att få ett sista bra pass innan maran utan att slita allt för mycket. Målet på maran är pga att vädret påverkar så pass mycket bara placeringsmässigt. Topp 30 skulle vara kul, förra året, när det inte var vansinnigt varmt, krävdes 2:38:42 för detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar