tisdag 8 februari 2011

Kvalitetspass 4/4

Så sista dagen av fyra i rad med kvalitet. Började dagen med ett varv på åttan i tofflorna på väg till jobbet. Hyfsat pigg för att vara nyuppstigen ur min skönhetssömn. Tog det ganska lugnt ändå, ingen klocka men gissar på 4:30-4:40/km. Sen jobb, jobb och jobb, 15 minuter lunchrast följt av jobb, jobb och jobb. 2 km jogg hem, 15 minuter powernap på soffan och sen ut igen för Solvikingträning med snabba gruppen som leds av coach Daniel. Backvarv i Lunden, 900 meter med ca 35 meter stigning (enligt Garmin), pausjogg nerför Räntmästaregatan ner till botten och direkt på det igen. 7 st som alla klockades in mellan 3:27 och 3:32, 3:50-3:55/km, pausjoggen tog ca 2 minuter. Kontrollerad men ganska hård ansträngningsnivå. Är mycket inne på det där "train don't strain" just nu, alltså att köra hårt men inte riktigt max på kvalitetspassen, mycket för att det minskar prestationsångesten inför passen, men kanske är det rent fysiologiskt bra, vem vet? Jag kanske bara har lite för lite pannben för att pressa max varje gång.

Vägde mig efteråt och var nere på 66,5 kg vilket är det minsta jag har vägt sen jag var typ 18 år. Lite för tidig marathondeff kanske? Tror nog i och för sig mest att det handlade om tömda depåer. Nu efter lite mat och vätskepåfyllning är jag redan uppe i 68,5 och då har jag inte gått på chipsen än. Så det är inte så att jag bantar (mamma behöver inte vara orolig). 29 km totalt idag och jag är nästan nöjd med mig själv, fast lite lätt illamående.

För övrigt är jag grymt osugen på 43 km isig/slaskig stiglöpning på söndag. Jag är ju inte tvungen att göra det. Får se hur det blir med det. 

För övrigt nummer två så är jag inte alls sugen på att åka på träningsläger till Las Playitas nästa vecka som några klubbkompisar ska. Skönt att jag slipper det.

1 kommentar:

  1. Haha! Vad är Las Playitas jämför med slaskig stiglöpning!?! :)

    SvaraRadera