fredag 4 februari 2011

Fredagsträning

Fortsätter med bara ren distans. Igår proklamerade jag ju skadan läkt så självklart började den jävlas i morse. 8 km till jobbet blev det i alla fall, på ett tunt lager av nyfallen blötsnö. Kändes bättre framåt dagen så eftermiddagspasset blev relativt smärtfritt. 2 km hem för att lämna av midjeväskan och byta till kameleont-tofflorna, sen 9 km i nån slags mellanfart, lite lätt värk mot slutet. Tror ändå att det kan funka med 3000 meter imorgon. Kommer testa i alla fall men några sub 9 blir det inte.

Nu har vi fredagsmys. Minipizzor och Fanta. Dottern kollar på Barda och jag sitter med datorn, sitter i samma soffa i alla fall så nåt slags umgänge är det. Imorgon blir det skridskoträning för henne och sen friidrottstävling för mig, hon blir medtvingad hejaklack, inte det minsta intresserad är hon. Nu ska jag lägga några kristaller på foten så att den läker tills imorgon.

2 kommentarer:

  1. skit med skada. rekommenderar lite hvalsång på stereoen i tillägg till kristallerna. kan rapportera om bra forhållande i trondheim, körde 12*1000m igår.ska passa på å terrorisera din blogg med kommentarer om hur bra jag trenar fremover for å holde uppe din motivation genom svåra perioder. /anders

    SvaraRadera
  2. Tack, det behövs. Skadan verkar vara på tillbakagång. Det stora problemet just nu är istället att jag helt enkelt är för dålig på löpning. Men jag kör på och väntar på det stora släppet. Kul att höra från dig!

    SvaraRadera