lördag 8 januari 2011

Jäklar, det här kan gå undan.



Fick paket från England. 300 spänn för nästan dom lättaste spajksen som finns. Oj, vad snabbt det kommer gå  nu. Sitter som strumpor på fötterna. Blir ett testpass i början av veckan och om det funkar blir det dessa jag nyttjar på IDM 1500 meter nästa söndag.

Idag sprang jag långintervaller på åttan med Svalbards-Olle, det gick inte lika fort. Bra grepp i kramsnön men ändå långt ifrån några rekordtider. 1+1+2+2+1+1 km med 1 minuts ståvila. Skriver inte ut några tider men jag kan säga så mycket som att det gick inte mycket snabbare än planerad marathonfart. Måste bero på underlaget en del ändå trots fullgott grepp med Inov-8 på fötterna. Låg mer än 10 sekunder långsammare per km än vad jag gjort som bäst på 8 km intervaller runt åttan. Sen gick det åt helvete för Hellner i Tour de Ski också. Men jag är glad ändå för snart ska jag på examensfest och imorgon blir det långpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar