onsdag 12 januari 2011

Inte mycket att rapportera

Sliten i benen idag. Men faktiskt inte alls i vaderna. Däremot låren, mest baksidorna. Det blev en liten 2 km-jogg till jobbet idag igen. Så kort att det nästan kan kvitta, men ett praktiskt sätt att ta sig dit om jag ändå ska löpa hem också. Så när man väl kommer hem är dagens träning gjord - practisch. Har skaffat en liten käck midjeväska från Inov-8 som är precis lagom för att packa ner ett ombyte underkläder, mobil, nycklar och plånbok - allt jag behöver eftersom jag har arbetskläder på jobbet och, numera, som löntagare, lyxar till det med köpelunch. Så det är ett ganska trevligt sätt att kicka igång sig lite på morgonen. Var sen nästan ännu stelare när jag skulle hemåt på kvällen. Med en omväg i skogen blev det 9 km på hemvägen. 5:15-fart räckte gott efter gårdagens urladdning. Så totalt 11 lugna kilometer blev det idag. Kanske man skulle ta och plugga lite? Nä, just det - jag behöver ju inte det längre. Vilket nästan gör att det blir lite kul att scrolla lite internetmedicin på problem man stött på under dagen. Studentlivet är skit. Att jobba är massa gånger bättre.

På söndag är det alltså 1500 meter som gäller. Kan tänka mig att det kommer innebära massa nerver innan start, sen nästan full fart direkt, mjölksyra upp över öronen efter 800 meter och sen bara härda ut i tre och ett halvt varv till och sen kanske till och med ha skalle för en liten spurt på sista rakan. Sen fosterställning a la Kowalczyk efter slalombacken i Tour de Ski i några minuter, och en nöjdhet man bara upplever när man tagit ut sig riktigt riktigt hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar