lördag 4 december 2010

Vilar

Lite sjuk. Inte så det stör egentligen. Hade kunnat träna, i alla fall på halvfart. Men jag har av olika anledningar faktiskt inte hunnit. Inte igår, inte idag och jag kommer inte hinna imorgon. Kanske på måndag men inte säkert då heller. Det är ju inte värsta tiden att ta lite löpvila några dagar. Många tar ju ett par veckor helt av på hösten. Det är säkert bra. Men jag gillar ju som sagt att träna. Men ibland blir det faktiskt lite tvångsmässigt också. Så jag försöker få det till att denna lilla paus är bra för mig. På tisdag fyller jag jämnt. Det ska jag fira med att springa riktigt snabbt.

Så här sitter jag och löpbloggar på lördagkvällen. Även om jag inte kan springa så kan jag ju tänka på att springa. Eller så tar jag 100 varv runt mitt lilla vardagsrum. Eller gör som Zatopek och springer på stället i badkaret på smutstvätten. Eller slutar tänka på träning och kollar på tv ett slag och beter mig som folk. För styrketräna tänker jag inte göra. Det är inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar