lördag 25 december 2010

Skidor

Idag har jag faktiskt alternativtränat. Längdskidor. Första gången på närmre tio år. Landehof. 60 spänn. Sen sist jag åkte har det tydligen blivit helt normalt och ok att ta betalt för nyttjande av allmänna motionsspår. Visst, jag fattar att någon lägger ner ett par timmar i veckan på att köra upp spåren med skoter men jag vet inte vilken rätt dom egentligen har att ta betalt. Hallå - allemansrätten?

Det var faktiskt inte så svårt som jag hade trott. Vid vissa tillfällen hade jag nog kunnat lura någon att det var kortare tid sen än 10 år sen jag åkte sist. Eller "löpte" som det heter. Mer än 10 km blev det dock inte, pga kylan (-14) och ömmande höftböjare. 4:47/km i snitt. Det hade gått snabbare om jag tagit av mig skidorna och löpt med dem i händerna med pjäxor på fötterna i snön bredvid spåret. Men bitvis var det riktigt kul. Öppet spår under 5 timmar kanske? Går det fortfarande att anmäla sig? Kan inte vara så svårt. 15 mil löpning per vecka och lika mycket skidor.

Blev en löprunda på kvällen också. 9 km progressivt. På åttan - vilken skräll. På morgondagens planerade långpass passerar jag förhoppningsvis 500 mil på året. Sen kan jag satsa på skidorna året ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar