tisdag 23 november 2010

Terrängserien del 3

Terrängserien gjorde ikväll nedslag i Ruddalen. 2x2,5 km kuperat terrängspår. Underlag var snö. Kallt. Men ganska mysigt med snö ändå. Hade lite sovmorgon så jag började dagen med ett varv på åttan i behaglig morgonfart. Igår var det vilodag efter 9 dagar i sträck. Jag och Jens Petrusson, som slog mig på första deltävlingen med en halvminut, kom loss ganska snabbt i täten, även Andreas Åkesson var med ett tag. Efter nästan ett varv fick Jens en lucka på ca 10 meter som sen var konstant till ungefär samma ställe på nästa varv där han drog ifrån ytterligare och vann med ca 10 sekunder. Jag är inte så bra på att springa utför. Kanske fegar lite. Hur som helst var han bättre och vann, inga konstigheter. Men jag var närmre idag än sist vi möttes i Kungälv. Det gick också lite snabbare idag än sist i Tuve, 17:41 idag på exakt 5 km enligt min klocka, vilket ger 3:32/km, hade 3:34/km på den 5,5 km långa banan i Tuve. Svårt att jämföra olika banor men det känns ju bra att det är åt det hållet.

1 kommentar:

  1. Grattis! Ett silver är ju inte fy skam! Du får lägga fokus på backtekniken så slår du honom nästa gång. Vet att Anders Szalkai har någon liten guide på marathon.se hur man lämpligast springer utför. Funkar för mig, farten blir hög och pulsen går ned. Det handlar tydligen om att sjunka ihop något i höften samtidigt som man bara följer med den energin som skapas av tyngdlagen.

    SvaraRadera