onsdag 17 november 2010

Fortsatta äventyr i Inov-8

Instuderingsdag idag och det är ju en lyx jag snart inte längre har, att kunna ta en tur mitt på dagen alltså. Så kul är det inte att vara student ändå. Typ ingen inkomst t ex. Men det positiva som sagt är att jag kunde springa 2 timmar i solljus. Testade återigen mina nya Inov-8 och jag gillar dom mycket. Kors och tvärs i Skatåsterrängen på småstigar mestadels men även bitar helt off-road. Dom greppar jäkligt bra överallt (utom is) utan att kännas tunga och klumpiga. Enda planen var att få in så mycket höjdmeter som möjligt. Garmin Connect ligger nere för tillfället så jag vet inte exakt hur många höjdmeter det blev men nästan 24 km riktigt teknisk terräng blev det i alla fall på strax över 2 timmar. Trots fint väder och fina skor kände jag mig dock aldrig riktigt inspirerad. Blev mer ett pass att bara göra. Inte tråkigt heller för den delen. Sugen på att testa formen i marafartspass nr 3 snart. Får se hur långt jag kan komma denna gång.

Kan fortsätta off-topic-trenden jag startade igår med att tipsa om en riktigt bra dokumentär som finns på svt-play: "Anvil". Har inget med löpning att göra. Typ verklighetens Spinal Tap, fast riktigt mysiga gubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar